Reisedagbok
Dethleff Magic White ED.

Fredag 1.april 2011

Her er ett bilde av bilen på leveringsdagen. Etter dette ble det hjem med Irene, for hun var jo nettopp landet med flyet fra Singapore, og skulle hjem å dusje før vi la ut på veien til Voss. Vi ble på Voss hele den helgen og feiret brulyppsdagen vår og testet ut nyebilen. Hvilken herlighet med Aldevarme i gulvene. Vi hadde selskap med min bror og kona Anita samt hennes søster Wenche og mannen Jan. Her hadde vi fått parkere på ett fabrikkområde som tilhører en bekjent, strømtilkobling og turterreng. hva mer. Fin Helg.

2.april 2011.

Det ble ett lite bobiltreff på Voss. her kom Wenche og Jan, Anita og Arne. Vi stod flott parkert hos Arne N. Vi koste oss i hele helgen. Litt vann kom det ned natt til søndag, men pytt hva gjør vel det. Vi har da tette biler.

8. - 10 april 2011

En natt ved Ica i Nordheimsund. like ved Fartøyvern senteret.
Spurte om lov til å parkere, fikk ok.

8 - 10 april forts.

Videre til Aurland. Møtte Jørg med frue. Vi overnattet på kaia der hvor skiltet var blitt fjernet.

Påsken 2011.

Påsketuren vår skulle bli Ålesund. Hadde hørt og lest så mye om bobilparkeringen i sentrum av Ålesund, så dette  måtte vi sjekke opp.
Kjørte oppover sammen med noen venner som skulle til Olden, Aleksandria Hotell. Vi kjørte imidlertid direkte videre til Ålesund og fikk fint plass sammen med to andre biler. Disse var fra området rundt Ålesund. Trivelig selskap. Vi hadde fint vær, men etter handledag på lørdag fant vi ut at vi skulle kjøre mot Måløy. Fikk tips av den ene møringen som sto der om en flott plass like før innkjør til Måløy. Det var en flott plass men den er best når det er blikk stille.
Det var det ikke på 1.påskedag, så vi kjører mot Florø, via Svelgen. Da vi nermer oss Florø skifter været over til plaskregn og vi kom plutselig på at det på østlandet var meldt strålende vær hele påsken. Vi programerer derfor TomTom en opp mot Charlottenberg, og svensketur ble det. Vi kom frem til grensen og parkerte på Morokulien klokken 22.30 om kvelden 1.påskedag. det ble shopping andre dag og hjemtur etterpå.

28/4 - 1/5 2011

Her er det Bobilfestival i Randaberg. dette var ett sted som vi var blitt tipset om. Spesielt fra våre tidligere turer til Haugesund treffene. Vi prøvde og vi kommer nok tilbake hit. Veldig bra arrangement.

6/5 - 8/5 2011.

Årsmøte treff i Flåm. Her var det 50 biler tilstede og fin stemning. Første gang på denne plassen for oss. Virkelig flotte plasser. Vi koste oss med omvisning på Eigir bryggeri og årsmøte middag. Litt turist vandring og tildels bra vær. Det ble spist softis i solskinnet på bryggen i flom om søndagen. ( bilder kommer senere)

9 - 13. juni.2011( Pinsetur )

Hadde besøk fra Singapore. Irene's datter og minste sønn med i bobilen til Strømstad. la ned bordet og lagde seng der i fire netter, det gikk bra. Men nå er ekstraputene tatt ut av bilen igjen.

Helg 24. . 26. juni 2011.

Kleppholmen i bra vær. Gamle kjente og stemningen var god.