Sommerferien 2013. ble avviklet fra 7. juni til 7. juli 2013. Vi kjørte over Valdresflya til Røros. Derfra inn i Sverige. Opp innlandsvegen. Litt nord for Østersund skar vi mer østover mot bottenviken og Finskegrensen. opp til Rovaniemi og besøkte julenissen.
Turen gikk videre nordover mot Karasjokk, Finnmark. Videre til Alta der vi skulle ligge i fire dager og besøke venner. Her låg vi på en fin camping litt utafor byen. Etter fire døgn bar det ned til Tromsø og Sommarøy(Hillesøy). Her fikk vi første skikkelige midnattsol kjenning. To døgn her og så bar det til Lofoten i regnvær. Men det ga seg da vi kom dit. Sto i ca fire døgn i Kabelvåg. En sipptur ut og la oss på nordsiden av Lofoten, fikk den midnattsol opplevelsen. Neste dag ut til Å. Innom Vikingmuseet. Tilbake til Svolvær og sto en natt på kaia til Vestfjord Hotel(midt i byen). Videre kjørte vi til Løddingen og tok der ferga over og tok inn på Fauske Camping. Over saltfjellet til Mo i Rana neste dag fikk parkere gratis i denne byen, Betalt av turistinformasjonen nede ved jernbanen. Etter besøk av kjente her i byen, kjørte vi over grensen til Sverige igjen. Tok oss helt til Innlandsvegen og det bar helt til Mora før vi svingte inn mot Elverum i Hedmarken. Det ble selvølgelig endel overnattinger på denne strekningen også. Noen på campingplasser og noe fricamping. Elverum ble ett nytt vendepukt, fant ut att vi hadde nesten en hel uke igjen av ferien så vi svingte sydover mot Sandefjord og fikk besøkt slekta der. Kjørte oppom Slusene i telemark og fortsatte mot Sørlandet via Telemarksveien som er en perle. Vi endet opp i Grimstad på bobilparkering på kaia. Etter dette ble det kort besøk i Kristiansand, Videre til Haugesund via Stavanger. Hjem via Stord og Os. Borte bra, Hjemme bra, men best i bobil.