BOBILEN VÅR. OUR CARAVAN.
Tirsdag, 30.september 2008.
Her er ett salgsbilde av den nye bobilen vår.
This is a picture from the ad that made us by the car in 2008.
30.september 2008. Nordfjord.
Og her har vi nettop kjøpt bobilen i Nordfjordeid og er på vei hjemmover med den. Vi står her på fergeleie Anda - Lote. Vi tok buss opp fra Bergen og avtalte med selger å møtes i Nordfjordeid. Han kom ned fra Ålesund. Handelen ble unnagjort på halvannen time.

Just have bougth the car here and is on the way back home from a place called Nordfjordeid.
18. oktober 2008. Fagernes- Sandefjord.
Vi tar ut på den første turen med Bobilen. Fredag ettermidag starter vi og camperer på Fagernes Camping til Lørdag. Reiser videre nedover dalane til Sandefjord for å besøke slekta der. Kjører hjemover på søndagskveld over Haukeli, Odda og Hardanger, hjemme litt over midnatt. Meget vellykket jomfrutur med bobilen.
30. oktober 2008. Fagernes.
Denne helgen er det Festival i Fagernes. Og vi booker oss inn på Fagernes Camping igjen. Denne gangen er det fullt på hele campingen. Vi har avtalt med venner av oss så det er holdt av plass til oss siden vi kom litt seinere en di andre. Fantastisk Festival stemning. Mye selkapelighet med mat og drikke.
Påsketur 2009. Sverige.
Vi reiste via Fagernes og Kongsvinger til Sverige. Fartet langs med Gøtakanalen.
Fant mange stallplasser som må besøkes på sommertid. Havnet i Borås og slo opp fortelt. sto her med to overnattinger. Men før det så hadde vi vert inom Svennson i Lidkøping. Neste overnatting ble på en camping i nerheten av grensen, på Svensk side av Ørje. Kjørte over til Halden og opp til Geilo hvor vi la oss inn på en tom camingplass etter att alle hadde reist ned fra fjellet samme dag som vi kjørte oppover. Det var en fra Hønefoss til Ål i Hallingdal.
April 2009. Haugesund.
Tyroler treff i Hagesund. Dette ble en skikkelig opplevelse. Mange nye bobilvenner fikk vi der. Spesielt fra Rogalandsavdelingene.
Vi traff også andre som vi hadde truffet sisst vi hadde bobil og var på treff i Bergenesområdet.
My god mat og drikke i Haugesund. Stor stemning.
Mai 2009. Vossatur.
På dagstur med venner fra Singapore rundt Hardanger med Voss. Grilleing på rasteplass nær Voss.
Mai 2009. Lonevåg, Osterøy.
Her er vi på treff i Lonevåg, Osterøy. Det er helgen etter syttende med Kr. H. fartsdag inkludert. Fin plass, 5 min til butikken. Masse hyggelige mennesker og flott arrangement. Bil utstilling av Dethleff, Rapido og Frankia. Fikk nesten litt lyst på ny bil igjen!
Mai 2009. Kleppholmen, Sotra.
I pinsen tok vi turen ut til Kleppe Båtlag på Klokkarvik. Her er det 7-8 oppstillingsplasser for biler med strøm. Her sover man lenge i sjøluften. Vi hadde nydelig vær denne helgen. Stor hilsen til 1259  for hyggelig samvær. Vi treffes sikkert igjen på samme sted.
Juni 2009. Hyllestad i Sogn

Her er vi på bobiltreff i Hyllestad, nord for sognefjorden. Det var første helg i juni.  Vi ble plassert i og rundt Kvernsteinsparken, som var hovedatraksjonen denne helgen. Det var ca. 45 biler tilstede. Mange nye bekjente men også flere fra Lonevåg treffet var her.
Vi hadde en flått gjennomgang av parken pluss at vi hadde en intresant fot tur opp på nermeste fjell med en fantastisk utsikt.
Nydelig bufet' ble servert på lørdagskvelden, med tilbehør. Veret var helt topp hele helgen.

20. juni 2009. Kulleseid kanalen
Hadde hørt litt om dette stedet og ville sjekke det ut. Det var ikke mye å finne om det på nettet, så jeg fant ett nummer og ringte ned, Da kunne innehaveren fortelle meg at di forrige uke hadde hatt ett bobiltreff der med over 20 biler. Okay da må det jo kunne vere plass til vår bil også tenkte jeg. Vi reiste ned fredag og det viste seg at vi fikk det rolig. Det vil si det var ingen andre biler der, det kom entil haltimen etter oss. Di skulle videre neste dag. Vi fikk så vite at det skulle være sommer åpning av gjestehuset med show i barteltet om lørdagen. Dette var jo helt topp, det kom strømmende på med båter til marinaen og vi var tre biler der natt til søndag. Det ble flott underholdning med kor og solo sanger pluss allsang. Dette var en bra plass, men nordavinden snek seg inn mot bilene om kvelden. Dette var den sisste helgen med kald nordavind i 2009. Kulleseid kannalen = Finnås på Bømlo. sving ned bakom statoilstasjonen og kjør rett ut og forbi knausen.
juni 2009. Hol i Hallingdal.
Birkelund Camping ble valgt ut fra TomTom-en's forslag til campingplasser da vi kom kjørende over Rv 50 Aurland - Hol sisste helg i juni. Vi traff Arne på telefon i Voss og fortalte han om kjøreplanene våre. Lørdagen ringte Arne og spurte hvor vi låg, og han og fuen kom og fikk plass til Challengeren ved siden av oss. Det var knallvart denne helgen, ingen kald nordavind her nei. Og solen hadde vi fra morra tilk langt på kveld. Hyggelig vertskap på denne campingen (hollansk ektepar). Rent og pent og veldig usjenert. Flott utgangspukt for sykkelturer og fotturer i fjellet. Her kommer vi igjen.
juli 2009. Stavanger.
Denne helgen hadde vi bestilt plass for å komme ut og se på Flo og Fjære parken som ligger i skjærgården til Stavanger. Vi kjørte nedover og la oss til på en flott stell plats på Rennesøy, her lå vi til lørdag da vi kjørte inn til Stavanger og fant parkering oppå jernbanen. Vi sto her hele lørdagen fra 1200 til 1900 og betalte 56 kr. Nede på kaia ventet hurtig båten som tok oss ut til øyen. Her fikk vi guiding i hagen deres. Dette hadde Irene ventet på i tre år og det sto til forventningene. Det var en nydelig opplevelse og veldig lærerikt. Flinke gartnere som forklarte tydelig og greit på Stavangersk. Som om ikke det var nok  så fikk vi overdådig med mat fra en Hollandsk kokk som ikkje likte blomster....
Vi fikk som bestilt fint vær denne helgen også. Kjørte hjem via ferge til Skudesneshavn og Koppervik. Låg over i hagen til kjentfolk i Koppervik.
Flo og Fjære koster kr. 790,- pp. + drikke. inkl. båtur.
August 2009.
Da var sommerferien 2009. gjennomkjørt. Turen gikk via Vikafjellet og til Gaupne i Sogn. Camperte her og tok turen til Bresenteret dagen etter. Kjørte så videre over Sognefjellet til Lom og deretter inn på E6 som vi fulgte opp til nesten Narvik.En Camping i Sør Trøndelag og en i Nordland. Da vi nermet oss Fergeleiet som skulle ta oss over mot Narvik, fikk vi øye på et skilt som pekte mot Svolvær. Det passet oss bedre så vi tok turen ut til Hamsun's bygda, Hamarøy og tok en litt dyr ferge fra Skutvik til Svolvær. Her fikk vi første natta en ikke så bra plass, men brukbar, tatt i betrakkning at vi dukket opp klokken ti om kvelden. Dagen etter fant vi frem til Sildpoldnes bobilcamping, dette var flott plass, to netter her og så videre innover mot E6 igjen og deretter nordover til  Skibotn hvor vi campet. Herfra var det bare fire timer til Alta, som var det nordligste målet i år. Alta var besøksted til venner og her ble vi i fire dager. Videre til Kautokeino , Finnland og inn i Sverige da vi kom ned til Bottenvika etter en heller våt dags kjøring. Campet ett sted i nerheten av Happaranda. I Sverige gikk turen nedover langs kysten, campet rett sør for Umeå, dernest ble det en marina nord for Gavle. Dagen etter gikk turen innom Stockholm, her kjørte vi oss like inn i gamla staden. videre sørover og campet i Vestervik, (syd for Norrkjøping) på en marina igjen. Herfra var det bare tre timer til parkeringen som vi hadde planlagt på Borgholm, Øland. her ble vi fra fredag lunsj til Søndag. Dette var en flott plass og vi kommer nok igjen her. Nå kjørte vi mot Norge igjen og det ble overnatting Liseberg Camping, Gøteborg. Dagen etter hadde vi god tid på Svinesund shopping. Fryseren full og litt til så bar det mot Bastøyferga og helt frem til Kristiansand(kl 21.30). Besøk her og videre nedfrysing av kyllingvingene. Kjørte hjem via RV44 om Orrestranda på Jæren. Med overnatting i Egersund og Vikedal, Ryfylke. Sto i Vikedal to dager med øs pøs og kjørte hjem via Rosendal på søndagen. Bilde på toppen er tatt på Øland. Annbefales.
oktober 2009.
Lengst nede i bakken har vi fått parkert da vi var på årets caravan messe i Lillestrøm. Masse biler, som vi ser, på Hellerudsletta. Det var også mye fint å se på messen. Detleffene ble grundig gjennomgått. Noe kjøp ble det ikke i år, men det ser ut som det må bli en Black Magic edition, kanskje neste år eller deretter. Vi kom her på torsdags ettermiddag og reiste hjem igjen på søndag.
Årets krabbefest i Øygarden, Hos vertskapet i Kvernepollen er det aldri for lite krabbe. Det er helt sikkert. 25 biler med dobelt mannskap. Akkurat plass i teltet som var satt opp for anledningen. Kjempestemning, trefte mange gamle kjente her i år. Vi fikk også med oss noen venner fra Voss som ikke hadde opplevd dette før, di satte stor pris på maten og arrangementet. Fersk torsk fikk vi også med oss hjem om søndagen. Den var full av lever, nam.. Veret var noenlunde bra, opplett under besspiningen på lørdag, men vi trengte teltet senere på kvelden. Turgåing på søndag uten regn, men hjemtur med litt drypp. Pytt pytt.
Februar 2010.

Kleppholmen i vinterskrud med morgen sol i Februar 2010

Lørdag 1.januar 2011
Etter noen måneders avertering, ble bobilen vår solgt i slutten av desember 2010. Bilen ble overlevert i Lærdal den 29.desember. Den har nå fått ett nytt hjem i Elverums traktene. Takk for mange fine stunda, den ha gitt oss. Hilsen fra Irene og Rolf.